اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

کاهش چشمگیر جوجه‌ریزی در لرستان

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی لرستان گفت: میزان جوجه ریزی در لرستان  از سه میلیون قطعه در خردادماه به یک میلیون ۶۰۰ هزار قطعه در شهریورماه برسد.

کاهش چشمگیر جوجه‌ریزی در لرستان

علی داوری امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد اظهار داشت: با توجه به میزان مصرف مرغ در لرستان بایستی ماهانه حداقل دو میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه مرغداری‌ها تا پایان خرداد با توجه به این موضوع که نهادهای  دامی با ارز دولتی در اختیار آنان قرار می‌گرفت میران جوجه ریزی مناسبی در لرستان داشتند،افزود: اما پس از آزاد شدن قیمت ها شاهد بودیم که میران جوجه ریزی در تیر ماه به دو میلیون ۲۰۰ هزار قطعه رسید اما پس از حمایت سازمان جهاد کشاورزی این میزان  در مرداد به دو میلیون ۸۰۰ هزار قطعه رسید. 

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: حمایت هایی که در مرداد ماه انجام گرفت شامل وعده هایی بود که قیمت نهاده دامی کاهش پیدا می‌کند اما پس از اینکه این موضوع در مردادماه رخ نداد مرغداران در شهریورماه یک میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی کردند. 

داوری با بیان اینکه طی سه ماه گذشته میزان جوجه ریزی  در لرستان  از سه میلیون قطعه در خردادماه به یک میلیون ۶۰۰ هزار قطعه در شهریورماه رسیده است،تصریح کرد: پس از آزادسازی قیمت نهادهای دامی شاهد بودیم که قیمت ذرت از هر کیلو دو هزار تومان به بیش از ۱۱ هزار تومان رسید و سویا نیز از هر کیلو گرم سه هزار و ۷۰۰ تومان به بیش از ۱۶ هزار تومان رسید.

وی خاطرنشان کرد: این افزایش قیمت ها در حالی بود که قیمت هر کیلوگرم مرغ حدود دو برابر و نیم افزایش یافت این در حالی است که قیمت نهاده هایی دامی بیش از ۵ برابر رشد داشته است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با توجه به شرایط فعلی برای نجات صنعت مرغداری کشور بایستی شیوه تولید خود را استاندارد کنیم و این به این معنی است که مرغ هایی با وزن یک کیلو ۵۰۰ گرم تولید کنیم با انجام این کار میران مصرف خوراکی و دوره پروار کوتاه می‌شود و مرغدار به جای اینکه در یک سال چهار مرتبه جوجه ریزی کند این میزان را می‌تواند به شش مرتبه برساند.

داوری در بخش پایانی صحبت‌های خود بیان کرد:  بایستی فرهنگ استفاده از مرغ فریز شده نیز در کشور و استان جا بیفتند در همین حوزه سازمان جهاد کشاورزی لرستان برای رواج تولید علمی در مرغداری‌های استان طی ماه‌های اخیر چندین جلسه توجیهی برای مرغداران برگزار کرده است.

انتهای پیام/۸۵۰۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول